, Lokomotywy elektryczne Amtrak 

Lokomotywy elektryczne Amtrak

video

Temat: [nie-na-temat] Amerykańskie pociągi towarowe
" />Wrzuce parę fotek... wiodącą firmą kolejową w USA jest Amtrak, w ruchu pasażerskim, nie prowadzi przewozu towarów lokomotywa F 40 PH 3000HP E 60 CP 6000KM (!!!!!) ale elektryczna (z ... EN-57 (przeważnie elektryczne)... narazie to wszystko jutro może BNSF albo Union Pacific ;P
Źródło: samochodyswiata.pl/viewtopic.php?t=9173



Temat: Zdjecia historycznych lokomotyw w USA.
" />E1 była jedną z pierwszych pasażerskich lokomotyw spalinowych o opływowym kształcie i mocy 1800KM, oraz o układzie A1A-A1A budowaną w zakładach Electro Motive Corp. w La Grange, Illinois. Budowano je pomiędzy 1937r. a 1938r. wyłącznie dla kolei Atchison, Topeka & Santa Fe Railway. Ogółem wyprodukowano 8 jednostek kabinowych "A", oraz 3 jednostki bez kabinowe "B" (Booster). 3 pary lokomotyw w zestawieniu A+B obsługiwały nowoczesne składy pasażerskie Santa Fe "Super Chief". Pozostałe jednostki "A" prowadziły pojedynczo inne prestiżowe pociągi kolei Santa Fe. Lokomotywy posiadały dwa wysokoprężne silniki typu Winton 201A o mocy 900KM każdy oraz przekładnie elektryczne (moc z silników diesla poprzez prądnice była przekazywana do silników trakcyjnych). Lokomotywy E1 były drugą po Baltimore & Ohio (EA i EB) serią lokomotyw pasażerskich z rodziny ... produkcji modeli: E3, E4, E5 i E6. W jednostkach późniejszych (E7, E8 i E9 a także w krótkiej serii E2) zastosowano znany także z jednostek towarowych "F" tzw. "Buldog Nose". Lokomotywy ... okresie eksploatacji każda z lokomotyw E1 miała przypisany swój skład i tylko z nim kursowała. Na ATSF zasada numeracji była następująca: jednostka prowadzona była oznaczona literą "L", jeżeli występowały to kolejne lokomotywy wspomagające miały litery: "B", "C", itp. Taka numeracja pozwalała oznaczała, że zespół lokomotyw traktowano jak jedną lokomotywę wieloczłonową, dzięki czemu związku zawodowe nie mogły się domagać obsadzania każdego członu maszynistą do czego mocno początkowo dążyły. Warto jeszcze zaznaczyć, że 70 lat temu pociąg Super Chief pokonywał trasę Chicago-Los Angeles w 39 i 3/4 godziny. Dziś ten sam pociąg Amtraku potrzebuje na to trochę więcej czasu. Lokomotywy E-1 ich przydział do składów: #2 i #2A: Oryginalny Super Chief #3 i #3A: Drugi Super Chief #4 i #4A: Rezerwa dla w/w lokomotyw do Super Chief...
Źródło: forum.modelarstwo.info/viewtopic.php?t=1676


Temat: Zdjecia historycznych lokomotyw w USA.
lokomotywy wytwarzać spawając elementy nadwozia, zamiast łączenia blach nitami. Z nadwoziem nitowanym pozostał tylko prototypowy elektrowóz - zachowany do dziś #4800, pozostałe z seryjnej produkcji były konstrukcjami z elementami spawanymi. Od ... historii USA) przyczyniło się do powstania narodowego przewoźnika pasażerskiego - AMTRAK. Spółka ta przejęła znaczną część GG1 i wykorzystywała je do obsługi "korytarza północno-wschodniego". Ostatni GG1 służył w New Jersey Transit ... GG1 #4876 prowadził "Federal Express" z Bostonu. W składzie nie zadziałała część hamulców i lokomotywa wraz z dwoma wagonami rozbiła kozioł oporowy na końcu toru i siłą rozpędu wpadła do sali ... * Długość całkowita: 24,23 m (79ft 6 in) * Przypis: Lokomotywy GG1 miały różne ciężary, a więc i różny nacisk na oś: #4858-4868 & #4889-4938 Masa: 477,000 lbs #4869-4888 Masa: 468,400...
Źródło: forum.modelarstwo.info/viewtopic.php?t=1676


Temat: Zdjecia historycznych lokomotyw w USA.
w którym oś środkowa była pozbawiona silnika trakcyjnego. Początkowo lokomotywy były wyposażone w syreny typu "Hancock", które następnie zastąpiono standardowymi syrenami. Dzięki możliwości zasilania z 3-ciej szyny lokomotywy FL9 mogły prowadzić składy pasażerskie z Bostonu do dworców "Grand Central Terminal", "Penn Station" w Nowym Jorku, co wymagało długiego przejazdu tunelami, gdzie stosowanie silników spalinowych i trakcji parowej było zabronione (lokomotywy elektryczne przepinano na spalinowe i parowe w Harmon pod Nowym Jorkiem). Lokomotywy początki swej służby spędzały przy składach NH, takich jak: "Merchants Ltd". Po fuzji NH w 1969 roku wiele maszyn znalazło się w Penn Central, a następnie na krótko w Conrailu. W maju 1971r; po utworzeniu narodowego przewoźnika pasażerskiego AMTRAK kontynuowały swą pracę na trasie "Empire Corridor", między Albany-Rensselaer i Nowym Jorkiem. Schyłek ich służby przypadał w większości przy obsłudze "commuterów" w spółkach takich jak: Metro-North, oraz CDOT. Większość z nich została zastąpiona przez nowe lokomotywy dopiero na początku XXIw; czyli po około 50 latach regularnej służby. Niektóre egzemplarze zostały zachowane, w tym kilka jest sprawnych technicznie. Podstawowym schematem malowania były barwy NH (zdjęcie poniżej). W późniejszym czasie część maszyn Penn Central i AMTRAK została przemalowana. Podstawowe dane techniczne: Typ: lokomotywa spalinowo-elektryczna z przekładnią elektryczną układ: B - A1A Napęd: 1. silnik wysokoprężny EMD 567C i poprzez prądnice silniki trakcyjne o napięciu 660V DC 2. odbierak...
Źródło: forum.modelarstwo.info/viewtopic.php?t=1676